Варто знати: якою бути допомозі при народжені дитини у 2009 році?

У багатьох випадках турбота держави про підтримку сімей, які вирішили мати дитину, виглядає досить дивною. Слова і дії одних й тих же людей у різні роки відрізняються кардинально. Якщо останні пару років в Україні проголошувалась ідея підтримки сімей з дітьми і на кожному кроці говорилося про те, що це не однорічна програма, що це певна ціль держави, то певним знущанням виглядає положення проекту бюджету на 2009 рік, яке передбачає, що допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім’ям з дітьми" та Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.

Що ж означає це положення, навіщо взагалі потрібне воно, оскільки для всіх є зрозумілим, що норми, які є в законі, отримують подальший розвиток в документах виконавчої влади?

А означає воно те, що Кабінет міністрів України може і скоріше за все запровадить таку систему допомоги сім’ям з дітьми, яка буде влаштовувати цей вельми поважний орган.

Потрібно буде обмежити розмір цієї допомоги, - немає проблеми прийняли постанову і все. Потрібно буде зробити так, щоб деякі отримували, а деякі залишились осторонь також без проблем.

Хіба такого вже не було, коли пару років назад була спроба запровадити механізм виплати цієї допомоги, який би залежав від „забезпеченості" сім’ї. Думаю багатьом вельми поважним чиновникам хотілось би, щоб призначення цієї допомоги залежало б від розміру доходів, матеріального, сімейного стану одержувачів, щоб люди змушені були збирати безліч документів, щоб підтвердити ці обставини, щоб дехто з чиновників мав змогу „заробити" на цьому. І можемо бути певними що все це буде проводитись під стягами турботи про родини, забезпечення ефективності, адресності цієї допомоги. 

Але потрібно зазначити, що створення такої системи приведе тільки до спотворення самої суті цієї допомоги і ми будемо мати ті самі проблеми, що у нас є з системою надання житлових субсидій і з багатьма іншими видами соціальної допомоги.

Також у випадку якщо ситуація буде розгортатися подібним чином, то на нас чекає черговий розгляд цього питання у Конституційному суді України, а згодом наступні численні судові процеси, простих людей, направлених на відновлення своїх прав. Але найголовніше те, що переважна більшість людей не захоче або не зможе відстояти свої права, а відповідно буде досягнуто основної цілі - економії бюджетних коштів.

У період фінансової кризи саме сім’ї з дітьми потребують особливої підтримки, вони є одними з найбільш вразливих верств населення в цій ситуації. І як видається, держава мала б серйозно задуматися, як можна їх максимально захистити, домогтися збільшення цього виду допомоги, хоча б для того щоб вона враховувала інфляційні процеси, які відбуваються в Україні, але натомість виникають певні сумніви, що турбота про дітей і сім’ї з дітьми надалі залишається пріоритетним напрямком роботи держави.

Максим Щербатюк
Українська Гельсінська спілка з прав людини

Фото з сайту www.interbuh.com.ua

коментарі


щоб розмістити повідомлення чи коментар на сайт, вам потрібно увійти під своїм логіном

C��������� �������