Звернення УГСПЛ до суб’єктів законодавчої ініціативи

06.02.2009

Суб’єктам законодавчої ініціативи:

Президентові України
Ющенку В.А.

Голові Верховної Ради України
Литвину В.М.

Прем’єр-міністру України
Тимошенко Ю.В.


Звернення


Українська Гельсінська спілка з прав людини звертається до вас, як суб’єктів законодавчої ініціативи з проханням розробити та подати законопроект, що захистив би право ув’язнених на отримання посилок та бандеролей без обмежень.

До Української Гельсінської Спілки з прав людини останнім часом почали надходити чисельні звернення засуджених та їх родичів, в яких висловлюється обґрунтоване занепокоєння з приводу істотного погіршення режиму утримування засуджених в частині значного скорочення обсягу права на одержання посилок (передач) і бандеролей.

Заявники аргументовано зауважують, що названі обмеження співпали в часі з тяжкою економічною кризою, яка поза всяким сумнівом погіршить й без того не завжди задовільне матеріальне і харчове забезпечення осіб, що відбувають покарання у вигляді позбавлення волі.
До того ж, такі обмеження були відновлені на тлі все ще неподоланих в установах кримінально-виконавчої системи епідеміологічної ситуації в зв’язку з туберкульозом, СНІДом та іншими поширеними захворюваннями інфекційної етіології. За даними нашої Асоціації, в середовищі засуджених спостерігаються непоодинокі захворювання на дистрофію.

Важливість піднятої проблеми і необхідність її розв’язання давно визріли в самій широкій суспільній думці. Вона навіть почала було вирішуватись.
Спочатку – Законом України «Про державний бюджет на 2007 рік» від 19.12.2006 року, який призупинив на наступний бюджетний рік дію частини 1 статті 112 Кримінально-виконавчого Кодексу України в частині одержання засудженими до позбавлення волі посилок (передач) і бандеролей.

А потім – Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 року, яким законодавець, здавалося, поставив остаточну крапку в питанні. Законом були змінені відповідні норми Кримінально-виконавчого Кодексу України і з цього часу «число посилок (передач) і бандеролей, що одержують засуджені, які тримаються в колоніях, не обмежується».

Однак, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008 у Справі N 1-28/2008 за конституційними поданнями Верховного Суду України і 101 народного депутата України (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України) «Конституційний Суд України дійшов висновку, що законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об'єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок - скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина».

Таким чином, не зовсім однозначним з правової точки зору рішенням КСУ (три окремих думки) зазначені вище зміни до Кримінально-виконавчого Кодексу України були визнані неконституційними і стара проблема з матеріальним і харчовим забезпеченням засуджених постала у своїй новій кризовій якості. Знову діють не зрозумілі ні з кримінологічної, ні, тим більше, з етичної точки зору обмеження, коли навіть для виправних колоній мінімального рівня безпеки встановлюється квота на одержання протягом року семи посилок (передач) і чотирьох бандеролей. Чи потрібні якісь особливі обґрунтування, щоби зрозуміти, що за існуючого стану речей (в кращому разі одна передача на 50 днів) тисячі, без перебільшення, громадян нашої країни приречені на вимирання з причин відсутності належного харчування. І будь-які заперечення, як, наприклад, збільшення фінансування на потреби матеріального забезпечення засуджених у поточному бюджетному році не можуть бути серйозно сприйняті.

Враховуючи вище викладене, звертаємось до Вас з проханням терміново внести до Верховної Ради України відповідний законопроект і як невідкладний розглянути його позачергово.

Хочеться вірити, що попри політичні розбіжності, такий законопроект буде схвалений переважною більшістю голосів народних депутатів України і не викличе скільки-небудь обґрунтованих заперечень. Тим більше, що дані зміни до Кримінально-виконавчого Кодексу України вже були раз схвалені всіма суб’єктами законодавчого процесу, а причиною їх скасування стали міркування суто формального характеру. Як зазначено в вище цитованому Рішенні Конституційного Суду України «у разі необхідності зупинення дії законів, внесення до них змін і доповнень, визнання їх нечинними мають використовуватись окремі закони».

З повагою і надією на швидке дієве реагування,


Володимир Яворський,
Виконавчий директор
Української Гельсінської спілки з прав людини

коментарі

13.02.2009 | chered-vika
Владимир Яворський - низкий поклон Вам за заботу о осужденных,много сидят людей по сфабрикованным дела нашей доблестной милиции,не найдя правды в наших судах,смиривших о безнаказаности наших судов -только надеясь на Европейский суд,хочется сохранить здоровье сыну- а тут сократили передачу осужденным ,вообще в колониях на 13.02.09г-г.Запорожья - нечего есть и курить!


щоб розмістити повідомлення чи коментар на сайт, вам потрібно увійти під своїм логіном

C��������� �������