Звернення УГСПЛ до депутатів стосовно наміру запровадити відповідальність за «пропаганду гомосексуалізму»

27.10.2011
 

Голові Верховної Ради Литвину В. М.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Першому заступнику Голови Верховної

Ради України Мартинюку А. І.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Заступнику Голови Верховної Ради України Томенку М. В.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Комітету Верховної Ради України з питань свободи

слова та інформації Шевченку А. В.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Комітету Верховної Ради України  з питань сім'ї,

молодіжної політики, спорту та туризму Костенку П. І.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Комітету Верховної Ради України з питань

культури і духовності Яворівському В. І.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Комітету Верховної Ради України з питань

законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Швецю В. Д.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту,

депутатської етики та забезпечення діяльності

Верховної Ради України Макеєнку В. В. 
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Комітету Верховної Ради України з питань

європейської інтеграції Тарасюку Б. І. 
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Фракції Партії регіонів у

Верховній Раді України Єфремову О. С.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Фракції «Блок Юлії Тимошенко - "Батьківщина"»

Кириленку І. Г.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Фракції Блоку «НАША

УКРАЇНА - НАРОДНА САМООБОРОНА» Мартиненку М. В.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Фракції Комуністичної

 партії України Симоненку П. М.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові Фракції Народної Партії у

Верховній Раді України Шарову І. Ф.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Голові депутатської групи «Реформи заради

майбутнього» у Верховній Раді України Рибакову І. О.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 5

Віце-прем'єр-міністру України - Голові Національної

ради з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу Тігіпку С. Л.
Адреса: 01008, м. Київ-8, вул. Михайла Грушевського, 12/2

Міністру закордонних справ України Грищенку К. І.
Адреса: 01018, м. Київ-18, пл. Михайлівська, 1

Постійному координатору системи ООН в

Україні - голові Представництва ООН в Україні Й. В. О. Адану
Адреса: 01021, м. Київ-21, узвіз Кловський, 1

Голові Представництва Європейського

Союзу в Україні Й. В. Ж. М. Пінту-Тейшейрі
Адреса: 01024, м. Київ-24, вул. Круглоуніверситетська, 10

 

 

Звернення

20 червня 2011 р. на розгляд Верховної Ради України внесено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо захисту прав дітей на безпечний інформаційний простір)», згідно з яким пропонується запровадити в Україні відповідальність за «пропаганду гомосексуалізму».

Автори законопроекту визначають, що цей проект закону розроблено з метою протидії пропаганді гомосексуалізму в Україні та забезпечення відповідальності за порушення законодавства у сфері захисту громадського порядку і моральності українського суспільства.

УГСПЛ висловлює свою стурбованість тими наслідками, до яких призведе прийняття такого законопроекту.

У підґрунтя законопроекту закладені уявлення, ніби сексуальні схильності людини не є природною властивістю особи і тому можуть корегуватися за допомогою закону. Це суперечить сучасним уявленням про людську особистість, за якою нормальними визнаються різні моделі поведінки у приватному житті та стосунках із іншими людьми.

Закон, заснований на застарілих уявленнях про людську особистість, безумовно, увійде у протиріччя із іншими нормами законодавства, що базуються на сучасних уявленнях та стандартах.

Законопроект містить терміни, які не визначені із достатньою певністю, що дозволить застосування його положень до поширення будь-якої інформації або щодо будь-якої дискусії, яка згадує або стосується гомосексуалізму. Однак, стаття 34 Конституції гарантує конституційне право людини на свободу думки та слова, вільне вираження своїх поглядів і переконань, вільне збирання, зберігання, використання і поширення інформації усно, письмово або в інший спосіб.

Звісно, це право може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, але відносити поширення інформації щодо гомосексуалізму до «загроз національній безпеці», про що зазначають розробники законопроекту, не ґрунтується на здоровому глузді та будь-яких наукових дослідженнях. Таким чином, зазначений законопроект у разі його прийняття суперечитиме статті 34 Конституції України, а також буде непропорційним втручанням у свободу вираження поглядів і суперечитиме Європейській Конвенції про захист прав людини та практиці Європейського суду з прав людини.

Більше того, законопроекту у разі прийняття скоріше створить загрозу національній безпеці, оскільки ускладнить виконання держаних програм, спрямованих на боротьбу із ВІЛ/СНІД, що передбачені Законами України «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ» та «Про затвердження Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки», унеможливить ефективне впровадження заходів із профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу серед ЧСЧ (чоловіки, які мають сексуальні стосунки з чоловіками).

Також прийняття законопроекту спричинить невиправдане обмеження права громадян «збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи та демонстрації», гарантованого статею 39 Конституції України, оскільки будь-який публічний захід (пікет, мітинг, хода тощо), спрямований, зокрема, на захист прав людини для представників ЛГБТ-спільноти (гомосексуалів, бісексуалів і трансґендерів), може бути кваліфікований як «пропаганда гомосексуалізму».

У разі прийняття законопроекту також відбудеться диспропорційне й дискримінаційне звуження права на свободу думки та слова однієї соціальної групи при отриманні явної переваги іншою соціальною групою, що суперечитиме статті 24 Конституції України.

Враховуючи все вищевикладене Українська Гельсінська спілка з прав людини рекомендує відхилити при розгляді у першому читанні проект Закону України № 8711 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо захисту прав дітей на безпечний інформаційний простір)».

 

З повагою,

 

 Володимир Яворський

 виконавчий директор Української Гельсінської спілки з прав людини

коментарі


щоб розмістити повідомлення чи коментар на сайт, вам потрібно увійти під своїм логіном

C