Апеляційний суд частково захистив інтереси пасажирів поламаних Hyundai - Тиждень

26.09.2013
джерело: tyzhden.ua
Пасажир поїзду Hyundai, юрист Української Гельсінської спілки з прав людини Максим Щербатюк, через поламку потягу запізнився на три години. У своєму позові проти Укрзалізниці щодо неякісного надання послуг перевезення поїздами Щербатюк вимагав компенсувати незручності та спростування неправдивої реклами щодо надійності цих поїздів.

У суді першої інстанції представники Укрзалізниці зуміли переконати суддю, що квиток, який дає право на проїзд, не є доказом, що людина їхала у Hyundai. Тоді суддя вирішила, що кожен пасажир, який хоче довести, що скористався послугою Укрзалізниці, повинен брати засвідчений акт у начальника поїзду.

Судді апеляційного суду з таким твердженням не погодились.

«Доводи відповідача про те, що позивач не надав засвідченого акта начальника поїзда не можуть бути підставою для відмови у стягненні різниці вартості квитків, оскільки такий акт не отримано позивачем не з його вини, а з вини працівників потягу Інтерсіті + №161/164 Харків – Київ», - йдеться у рішенні апеляційного суду.

Щоправда, визнавши провину підприємства-монополіста, суд не знайшов причин призначити пасажиру відшкодування за моральну шкоду, яка була отримана від 3-х годинної затримки потягу.

Позивач Є сподівання, що на захист пасажирів «Укрзалізниці» стане Вищий спеціалізований суд.

«Укрзалізниця зрештою отримала чітке і зрозуміле судове рішення в якому зазначається про те, що білет є єдиним належним доказом поїздки і для цього не обов’язково, щоб на білеті був штамп начальника поїзду. Крім того, було доведено можливість у судовому порядку досягти певної компенсації Укрзалізницею вартості квитка, щоб це державне підприємство несло відповідальність за якість своєї роботи», - пояснив Щербатюк.

За його словами, відшкодовувати моральну шкоду він намагатиметься у Вищому спеціалізованому суді, куди вже подана відповідна скарга.

Як повідомляв Тиждень.ua, з травня 2012 по травень 2013 року у зв’язку із поламками та заміною поїздів категорії Інтерсіті+ за компенсацією різниці вартості проїзду до Укрзалізниці звернулося 7 тис. пасажирів. Загальна сума виплат за цей період (рр.) склала 871 тис. грн.

Нагадаємо, що запуск потягів Hyundai відбувся 27 травня 2012 року. Поїзди не витримують не лише морозної зими, а й весни, ламаються один за одним і простоюють годинами.

C