"Укрзалізниця" програла суд жертві Hyundai - http://ipress.ua/

26.09.2013
джерело: ipress.ua

Апеляційний суд Києва захистив людей, які постраждали від поламок поїздів Hyundai, а також тих, хто може зіштовхнутися з цим у майбутньому. Це рішення може стати прецедентним, адже до цього часу пасажири не могли довести навіть своєї присутності в несправному потязі.

Про це повідомляє прес-служба Української Гельсінської спілки з прав людини. 

Нагадаємо, пасажир поїзду Hyundai Максим Щербатюк, юрист Української Гельсінської спілки, через поламку потягу запізнився на три години. Тому вимагав від "Укрзалізниці" компенсувати незручності, що виникли через це, а також спростування неправдивої реклами щодо надійності цих поїздів.

Разом із юридичною компанією "Правочин" було розроблено і подано позов проти Укрзалізниці щодо неякісного надання послуг перевезення поїздами Hyundai.

Проте в суді першої інстанції представники "Укрзалізниці" зуміли переконати суддю, що квиток, який дає право на проїзд, не є доказом того, що людина їхала в потязі. Суд вирішив, що кожен пасажир, який хоче довести, що скористався послугою "Укрзалізниці", в підтвердження цього повинен брати засвідчений акт начальника поїзду.

Судді апеляційного суду з таким твердженням не погодились та зазначили: "Доводи відповідача про те, що позивач не надав засвідченого акта начальника поїзда не можуть бути підставою для відмови у стягненні різниці вартості квитків, оскільки такий акт не отримано позивачем не з його вини, а з вини працівників  потягу Інтерсіті + №161/164 Харків – Київ".

Щоправда, визнавши провину підприємства-монополіста, суд не знайшов причин призначити пасажиру відшкодування за моральну шкоду, яка була отримана від 3-х годинної затримки потягу. Є сподівання, що на захист пасажирів "Укрзалізниці" стане Вищий спеціалізований суд.

За словами Щербатюка, "Укрзалізниця зрештою отримала чітке і зрозуміле судове рішення, в якому зазначається про те, що білет є єдиним належним доказом поїздки і для цього не обов’язково, щоб на білеті був штамп начальника поїзду".

"Крім того, було доведено можливість у судовому порядку досягти певної компенсації "Укрзалізницею" вартості білету, щоб це державне підприємство несло відповідальність за якість своєї роботи", - зазначив він. 

Наступним кроком, за його словами, є зобов’язати "Укрзалізницю" відшкодувати моральну шкоду. 


C