08.09.2010

Влада активно готується до виборів і збирає інформацію про всіх

УГСПЛ отримала документ, який доводить, що Адміністрація Президента України збирає по всій країні інформацію про суспільно-політичні та соціально-економічні процеси в регіонах. Такі паспорти регіонів мали бути створені до 9 липня 2010 року, а потім вони мали щоквартально оновлюватися. Очевидно, що збір таких даних немає нічого спільного з демократією. Фактично, це бази даних на всіх впливових громадян в країні, що в подальшому дозволять партії Регіонів формувати та реалізовувати свою політичну стратегію.

24.02.2010

ХУНТІ - НІ! Громадяни притягують Верховну Раду до суду за скасування виборів

П'ять громадян – учасників спільноти "Майдану" звернулися до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Верховної Ради України, Голови ВРУ, Президента України, оскаржуючи скасування Радою місцевих виборів, раніше призначених на 30-те травня цього року (16.02.10 ВРУ 250-ма голосами на пропозицію нардепа Ю.Кармазіна прийняла Постанову "Про визнання такою, що втратила чинність, Постанови Верховної Ради України "Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році".

12.01.2010

Владо, приборкай угодовський екстаз напередодні виборів! – пропонують правозахисники

Громадські правозахисні організації стурбовані численними випадками відкритого та безцеремонного втручання місцевої влади у виборчий процес. Найбільш масово факти участі посадових у процес передвиборчої агітації, порушення рівності прав кандидатів спостерігаються у регіонах.

11.01.2010

Третій проміжний звіт Місії ОБСЄ БДІПЛ спостереження за виборами Президент (період з 23 грудня 2009 р. По 3 січня 2010 р)

Усі п’ять загальнонаціональних телеканалів, що були об’єктами моніторингу МСВ ОБСЄ/БДІПЛ, у випусках новин неприховано надавали перевагу тому чи іншому кандидату з головних претендентів за критерієм кількості ефірного часу та тону висвітлення їхніх передвиборних кампаній. Нового Голову Вищого адміністративного суду України (ВАСУ) усе ще не призначено. А також проблеми зі списками, неналежне фінансування та загалом спокійна агітаційна кампанія.

23.12.2009

Поки кандидати роблять спроби залякувати електорат, сотні тисяч виборців можуть позбавити права голосу

Сьогодні, 23 грудня, в прес-центрі інформаційної агенції «Українські новини», Громадянська мережа ОПОРА презентувала другий звіт (за грудень) за результатами всеукраїнської кампанії громадського спостереження за президентськими виборами-2010.

18.12.2009

Проміжний звіт Бюро демократичних інституцій та прав людини ОБСЄ. Місія спостереження за виборами (24 листопада – 8 грудня 2009р.)

Політична нестабільність у країні була підсилена світовою економічною кризою, що негативно вплинуло на роботу демократичних інституцій. Парламент не затвердив державний бюджет на 2010 р. та не ухвалив новий пакет поправок до Закону України «Про вибори Президента України». Відповідно, Центральна виборча комісія (ЦВК) не має затвердженого бюджету для фінансування своєї діяльності у 2010 році.

21.09.2009

Можливі загрози проведенню прозорих і демократичних виборів

Звіт Комітету виборців України за підсумками моніторингу підготовки до виборів Президента України.

07.09.2009

Звідки у кандидатів мільйони на заставу?

Серед тих, хто у січні наступного року має намір випробувати долю у президентських перегонах, знайшовся один... бідний. Ну, не зовсім жебрак, звісно, але двох із половиною мільйонів гривень на грошову заставу Анатолій Гриценко не має. Відтак колишній міністр оборони звернувся до українських громадян: хто чим може, нехай тим і допоможе. «У мене немає власних мільйонів - не накрав, - пояснює у зверненні на своєму сайті www.grytsenko.com.ua лідер “Громадянської позиції”.

27.08.2009

Не такий страшний КАС, як його намалював Президент

Цей аналіз є особистою точкою зору автора на зміни, які Верховна Рада внесла 21 серпня до деяких законодавчих актів України щодо виборів Президента України. А саме - до кодексів: КАСУ, ККУ, КПК. Змін до законів «Про вибори Президента України» та «Про державний реєстр виборців» аналіз не стосується. Найбільша кількість змін (а саме п’ять) внесена до Кодексу адміністративного судочинства України. Проте, якщо дивитись уважно, то насправді внесені лише три більш-менш суттєві зміни...

10.10.2007

Дострокові вибори до парламенту 2007 року. Загальна оцінка

Вже є загальним місцем твердження, що вибори 2007 року були демократичними, прозорими, чесними і справедливими: масових і систематичних фальсифікацій не відбулося, політичним силам вдалося уникнути зіткнень і скандалів, а ті інциденти, які все ж таки мали місце, не вплинули на кінцевий результат. Загалом погоджуючись з цією оцінкою, звернімо увагу на недоліки цих виборів, які були наслідком недосконалого закону, і яких тому важко було уникнути як в 2006 році, так і на цих дострокових виборах.

28.09.2007

Незалежна експертна рада з питань діяльності мас-медіа розповсюдила заяву про розпалення ворожнечі політичними партіями

Незалежна експертна рада з питань діяльності мас-медіа під час виборів відзначає, що ближче до дня виборів політичні партії знову повернулися до практики розміщення політичної реклами, що містить ознаки розпалення національної ворожнечі. Прикладом такого розпалення експерти вважають телевізійний рекламний ролик Комуністичної партії України, що демонструється зараз на загальнонаціональних телеканалах.

25.09.2007

Після виборів політикам доведеться домовлятися

Депутати змушені будуть домовлятися. До такого висновку прийшли експерти круглого столу «Куди ведуть Україну лідери передвиборчих перегонів», організованого Фондом «Демократичні ініціативи».

18.05.2007

Десять тез про українську виборчу систему

Весна 2007 року подарувала Україні політичну несподіванку. Вже вдруге в країні позачергові парламентські вибори стають нагальною проблемою. Чи готова Україна до нових виборів, і чи дійсно Верховна Рада в новому форматі має шанси стати кращою за свою попередницю, покаже час. Проте вже тепер можна сказати, що виборча система України, попри порушення традиційного графіку її використання, сама перебуває в кризовому стані. Якщо праведну ціль можна осягнути лише достойними засобами, то подолати політичну кризу, не позбавившись головних недоліків національної виборчої системи, буде важко, якщо взагалі можливо.

23.04.2007

Проблема адміністративної правосуб’єктності членів виборчих комісій

Відповідно до частини першої статті 172 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму. Наведена норма КАС передбачає можливість оскарження в адміністративному порядку дій чи бездіяльності члена виборчої комісії.

20.03.2007

Новий закон передбачає голосування без зазначення імені та прізвища?

Проблеми уточнення та складання списків виборців стали ключовою темою круглого столу, організованого «Українським незалежним центром політичних досліджень». Особливу увагу присутні представники ЦВК, НУО та політичних партій звернули на прийнятий нещодавно (22.02.2007 року) Закон України «Про державний реєстр виборців».

C