16.11.2009

Правозахисники проти цензури в інтернеті. І звернулися до народних обранців

Звернення щодо законопроекту № 3271 від 25.05.2009 р. «Про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України (щодо протидії розповсюдження дитячої порнографії)». Правозахисники переконані - фактично йдеться про впровадження механізму обмеження доступу громадян до інформації, яка не визначена законом!

16.11.2009

Секретаріат – від слова «секретно»?

«Одним із засобів здійснення корупційних дій є приховування інформації за рахунок використання незаконних грифів «опублікуванню не підлягає», «не для друку» для обмеження доступу до рішень, які приймаються державними органами (укази і розпорядження Президента, постанови, інструкції, накази Кабінету міністрів, інших органів виконавчої влади тощо). Ці грифи є самочинними і незаконними», – наголосив співголова ХПГ Євген Захаров (ХПГ вимагає від влади розкрити зміст актів з грифом «не для друку»).

22.04.2009

Неурядові організації мають право доступу до інформації

14 квітня 2009 р. Європейський суд з прав людини в Страсбурзі оголосив рішення в справі Társaság a Szabadságjogokért v. Hungary (no. 37374/05), яким визнав, що діючи в публічному інтересі, неурядова організація має відповідно до ст.10 Конвенції про захист прав людини, право доступу до інформації, а відмова у наданні інформації становить порушення її прав.

26.02.2009

Закритість влади породжує корупцію

Вільний доступ до інформації - це передумова демократичного розвитку. Лише обізнане суспільство може здійснити контроль за діяльністю влади, щоб примусити її служити громадським інтересам. І навпаки, погана влада потребує таємності, щоб поховати власну неефективність, марнотратство і корупцію. Тому відкритість влади, оприлюднення інформації про те, що саме і як вона засекречує, є завжди актуальним політичним питанням, лакмусовим папірцем, що свідчить про її реальні наміри і плани.

25.12.2008

Найближчим часом ми дізнаємося про Президента багато нового - він розкриє таємниці

22-го вересня цього року, не дочекавшись матеріалізації річної (тоді) давнини запевнення чиновника Секретаріату Президента України про те, що, мовляв, "Громадяни України мають можливість ознайомитися із всіма офіційними документами за підписом Президента України на президентському веб-сайті"1, я надіслав на поштову адресу глави держави запита2 з вимогою надати тексти 44-х виданих Президентом Віктором Ющенком правових актів, що були приховані під незаконною позначкою "опублікуванню не підлягає".

18.12.2008

ДСА України керується указами президента Узбекистану

Не вірите? Переконайтеся: зайдіть на офіційний веб-портал судової влади за адресою www.court.gov.ua, що адмініструється Державною судовою адміністрацією (ДСА) України, оберіть рубрику „Законодавство” і там серед указів Президента України знайдете указ Президента Республіки Узбекистан „О передаче судам права выдачи санкции на заключение под стражу”. А якщо Ви надумаєте скористатися законами чи підзаконними актами, які там є, пам’ятайте, що це небезпечно, – більшість із них зазнали змін, а то й утратили чинність. А ДСА України, складається враження, уже рік як не працює – останній наказ голови ДСА датується жовтнем минулого року.

11.12.2008

Перспективи створення в Україні спеціального органу із здійснення нагляду за забезпеченням реалізації права на доступ до інформації

Право на доступ до інформації є одним із найважливіших прав людини, передбачених Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод та закріплених у Конституції України. Для його належної реалізації потрібні значні зміни законодавства та одночасно відповідні інституційні зміни. Останнім часом процес законотворення в інформаційній сфері значно активізовано, зокрема, й завдяки діяльності Міністерства юстиції. Це стосується як удосконалення доступу до інформації так і забезпечення свободи слова. Проте, яке б досконале не було законодавство в цій сфері, важливим є встановлення дієвого контролю за його виконанням. Це має забезпечуватися як системою покарання за порушення встановлених норм, так і ефективною системою відповідних державних та громадських інституцій.

13.11.2008

Право на інформацію: hit-top луганських порушень

За результатами моніторингу, проведеного двома коаліціями громадських організацій, що працюють у 9 регіонах країни, Луганщина упевнено прямує до лідерства за кількістю порушень права громадян на доступ до інформації.

26.09.2008

Вікторія Сюмар: «Доступ до інформації – конкретна проблема українських журналістів»

Не є секретом той факт, що на інформаційні запити журналістів в більшості випадків відповіді або не приходять, або приходять такі собі відписки не по суті. До того ж, дуже часто медійникам потрібна інформація «тут і зараз», чого посадовці зовсім не хочуть зрозуміти. І що робити в таких випадках? Про це йшлося під час обговорення на круглому столі «Чи дотримується в Україні право на доступ до інформації», організованого ІМІ.

11.06.2008

Втаємничувана „відкритість”, або як голова тюремного відомства Кощинець програв суд

Адміністративний суд Донецької області визнав неправомірним ненадання головою Державного департаменту з питань виконання покарань Кощинцем В.В. у встановлений законом термін запитуваної громадською організацією "Донецький Меморіал" інформації щодо показників смертності в установах системи. Система дійсно стає відкритою, але - через суд.

10.03.2008

Взаємодія влади та громади Кіровограда цілком можлива. Якщо так ухвалить суд...

В рамках одного зі своїх моніторингових проектів Творче об’єднання „Технології оптимального розвитку особистості” протягом лютого 2008 року зверталося до Кіровоградського міського голови та секретаря Кіровоградської міської ради з проханням надати інформацію щодо діяльності міської ради та її виконкому. Органи влади вчасно реагували на звернення ТО „ТОРО”, проте відповідь на один з інформаційних запитів організації з успіхом може стати початком нової байки про взаємодію влади та громадськості міста Кіровоград.

23.01.2008

Міжнародні стандарти права на доступ до інформації

У системі міжнародного права можна виділити дві категорії правових норм: норми так званого м’якого права, що становлять норми рекомендаційного характеру, проте котрі за певних обставин також можуть джерелами права з огляду на застосування принципу верховенства права, особливо в міжнародних органах, та норми обов’язкового характеру, що закріплені у відповідних міжнародних договорах.

26.07.2007

Постій паравоз, не стукайте колеса...

Прес-служба «Укрзалізниці» повідомила, що вже найближчої доби поїзд з фосфором покине Україну. Але полегшено зітхати зарано. Ніхто не знає яким маршрутом рухатиметься потяг, в якому стані знаходяться злощасні цистерни, і чи фосфор в них взагалі?

14.03.2007

Висновок експертів Ради Європи щодо проекту закону про інформацію

На прохання України, Ради Європи приготувала Експертизу проекту закону про інформацію (в редакції станом на початок лютого, а не редакції, що зараз знаходить для обговорення на сайті Міністерства юстиції України). В рамках спільної програми Ради Європи та Європейської комісії „Сприяння демократичному процесу в Україні та країнах південного Кавказу” рада Європи організовує в Києві 28 березня 2007 року круглий стіл щодо розгляду даного законопроекту разом з експертами з України та Ради Європи. Пропонуємо висновки експертизи, запропоновані експертами Ради Європи.

12.02.2007

Верховна Рада України прийняла законопроект, направлений на забезпечення прозорості відносин власності на засоби масової інформації

Бюлетень Української Гельсінської спілки з прав людини „Законодавча діяльність Верховної Ради України у сфері прав людини” (Випуск № 24, огляд законопроектів за період 05.02.2007 – 09.02.2007)

C