«Крок, який Україна мала б зробити давно» – Павліченко про ратифікацію Римського статуту
Президент України Володимир Зеленський вніс до парламенту законопроєкт № 11484 про ратифікацію Римського статуту Міжнародного...
16 August 2024
10.03.2014
Голові Верховної Ради України, В.О. Президента України О.Турчинову
Прем’єр-міністру України А.Яценюку
Начальнику Служби безпеки України В.Наливайченку
Міністру внутрішніх справ України А.Авакову
В.О. Міністра оборони України І.Тенюху
Голові Державної при кордонної служби України М.Литвину
Рано вранці 27 лютого із захоплення невідомими озброєними особами адміністративної будівлі парламенту АРК лютого почалася великомасштабна терористична операції в Криму, направлена на повалення конституційного державного ладу. В цей день Верховна Рада України проводила призначення нового та формування складу Кабінету Міністрів України.
З цього часу центральні органи державної влади Україні не вжили жодних практичних заходів щодо припинення терористичної операції. Прийняття постанови ВР України про схвалення рішення РНБО України про оголошення часткової мобілізації в Україні є красномовним підтвердженням того, що вищий орган законодавчої влади України нездатний приймати самостійні рішення, які б відповідали критичній ситуації, що склалася в країні в зв’язку з прибуттям озброєних військових формувань на територію АРК.
Не були своєчасно порушенні кримінальні провадження проти колишніх керівників центральних органів влади України і , відповідно, вони не були оголошені в розшук, внаслідок чого не було затримано жодну з осіб, які вчинили найбільш тяжкі злочини.
Не був змінений режим охорони державного кордону, внаслідок чого не лише відбулося проникнення на територію АРК численних незаконних військових формувань, а їй масове переміщення іноземних громадян в Харкові, Донецьку та Луганську, де відбулися масові заворушення, в т.ч. напади на будівлі ОДА, побиття прихильників «Євромайдану» і навіть самопризначення голів ОДА.
Виходячи із ситуації, що склалася в АРК, всі ці органи виконавчої влади та особисто їх керівники не лише не виконали покладені на них обов’язки по забезпеченню національної безпеки, а й показали повну неспроможність протидіяти насильницької зміни конституційного ладу, захопленню державної влади та порушенню територіальної цілісності України.
Що стосується подій, які відбуваються в АРК з періоду захоплення будівлі Парламенту автономії, вони стали головним чинником в житті кожного українця і кожної людини за кордоном, для якої поняття державного суверенітету, територіальної цілісності та прав народів на самовизначення своєї долі не є порожнім звуком. Бездіяльність і безпорадність центральних органів державної влади, які святкували
Зважаючи на те, що політичне керівництво РФ і дотепер не визнало факт введення в період з 27.02.2014 р. військових формувань РФ на територію АРК, діяльність озброєних формувань, які прибули на територію АРК та здійснили захват та руйнування численних цивільних і військових об’єктів на її території за своїм характером та масштабом у термінах ст.1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» є не лише терористичною діяльністю, а , враховуючи те, що озброєні особи прибули на територію Україну з-за меж державного кордону України, міжнародним тероризмом.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» організація боротьби з тероризмом в Україні та забезпечення її необхідними силами, засобами і ресурсами здійснюються Кабінетом Міністрів України у межах його компетенції. За ч.3 цього Закону суб’єктами, які безпосередньо здійснюють боротьбу з тероризмом у межах своєї компетенції, є СБУ, МВС, МО, Державна прикордонна служба України, а також деякі інші органи центральної виконавчої влади. Координацію діяльності суб’єктів, які залучаються до боротьби з тероризмом, має здійснювати Антитерористичний центр при Службі безпеки України.
Населенню АРК, як і України в цілому невідомо про дії, вжиті зазначеними органами державної влади України для припинення терористичної операції в Криму, в той же самий час продовжується захоплення нових військових і інфраструктурних об’єктів на території автономії.
Українські військові, які блоковані терористичними угруповуваннями на територіях відповідних військових частин ЗС України в АРК, фактично залишені напризволяще органами центральної державної влади України перед нерівними за численністю та озброєнням терористичними формуваннями, до того ж в умовах відсутності запасів пиття та їжі.
В період з 27 лютого міжнародними терористами було захвачено більшість військових об’єктів, будівлі органів державної влади, припинено транспортне сполучення АРК як всередині України, так і міжнародне. Захоплені загони Державної прикордонної служби України, а також контрольно-пропускні пункти на в‘їзді до АРК. До території Криму тричі не пустили спостерігачів ОБСЄ, до того ж, в останній раз – із застосуванням попереджувальних пострілів. Погрози застосування зброї, поєднані з попереджувальною стріляниною неодноразово застосовувалися щодо українських військових, до того ж були випадки використання автоматичної зброї по транспортних засобах цивільних осіб. Примусово відключені численні національні канали телемовлення і замінені на канали іноземної держави. Населені пункти АРК, зокрема, столиця автономії місто Сімферополь та місто Севастополь, наповнені терористами, які вільно пересуваються на їх територіях, вчинюють акти мародерства та створюють загрозу цивільному неозброєному населенню. Фактично все цивільне населення АРК стало заручниками терористів, які здійснили захват її території, і очікує виконання органами державної влади України їхніх обов’язків, передбачених антитерористичним законодавством.
4 березня Верховна Рада України оголосила перерву до 11 березня, у той самий час, коли існує реальна небезпека територіальній цілісності України Така поведінка органів влади що має ознаки проявом злочинної бездіяльності влади Наразі люди в Криму живуть в умовах реальної небезпеки їхньому життю з боку озброєних терористів в очікуванні призначеного на 16 березня референдуму, сама думка про проведення якого в обстановці контролю незаконних озброєних формувань над цивільним населенням, відсутності незалежних спостерігачів за підготовкою до референдуму, тим більше за наявності попереднього рішенню парламенту АРК про приєднання до Російської Федерації, суперечить міжнародно-правовим засадам виборчого процесу. Вочевидь, що здійснити вільне волевиявлення свого ставлення до питань, винесених на референдум, в умовах реальної небезпеки для життя виборців з боку багатотисячної кількості озброєних терористів на території, де проводиться референдум, включаючи приміщення виборчих дільниць, є об’єктивно неможливим.
Зважаючи на ситуацію, що склалася на територіє АРК, звертаємось до Вас, шановні представники влади з вимогою вжити негайних заходів щодо проведення антитерористичної операції з метою припинення терористичної діяльності на території автономії, а в разі нездатності захистити інтереси людей, яких Ви маєте представляти, просимо передати відповідні повноваження іншим особам, які бажають і здатні виконати конституційний обов’язок із захисту інтересів громадян України.
Геннадій Токарев, правозахисник
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Президент України Володимир Зеленський вніс до парламенту законопроєкт № 11484 про ратифікацію Римського статуту Міжнародного...
16 August 2024
Ще влітку минулого року житель Одещини звернувся до територіального центру комплектування та соціальної підтримки із...
07 August 2024
Правозахисні організації закликають дотримуватися норм міжнародного права у питаннях пошуку інструментів для звільнення цивільних громадян,...
31 July 2024
22 червня 2024 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України...
29 July 2024