НБУ обмежить перекази з картки на картку: які є ризики для волонтерів
4 липня 2024 року відбулось засідання Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та...
05 July 2024
07.09.2017
Законопроекти №6674 та №6675 покладають на усі громадські організації і фізичних осіб-підприємців, підприємства, установи та організації, які надають їм послуги, невиправданий обов’язок подавати додаткову звітність.
Показово, що обсяг звітності для громадських організацій, який передбачають ці законопроекти, значно перевищує той, що встановлений для бізнесу. Більше того, звітність такого обсягу не вимагається навіть від отримувачів бюджетних коштів.
Ми вважаємо, що на фоні заяв про необхідність зменшення надмірного державного регулювання, такі законодавчі ініціативи з’явилися невипадково. Покарання у вигляді скасування неприбуткового статусу громадської організації має підкреслено каральний характер та є нічим іншим, як запровадженням інструменту для вибіркового тиску на нелояльні до влади громадські організації.
Ми розцінюємо таку ініціативу Президента України як непропорційне втручання у діяльність громадських організацій. Такі кроки уподібнюють Україну до репресивних режимів – Російської Федерації, Казахстану, Азербайджану, Туркменістану тощо. Попри позірну турботу про прозорість та підзвітність, запроваджене регулювання у цих країнах призвело до майже повного знищення непідконтрольних владі громадських об’єднань та тотального наступу на громадянське суспільство.
Жодними міжнародними договорами не передбачена вимога такого роду контролю держави щодо діяльності громадських об’єднань, оскільки за міжнародними стандартами громадські об’єднання мають право на свободу від втручання держави в їхню діяльність.
Керівні принципи щодо свободи об’єднань Ради Європи та ОБСЄ передбачають, що“держава не повинна вимагати від об’єднань підзвітності та прозорості, однак повинна заохочувати і стимулювати їх до цього”. При цьому встановлення особливих вимог до звітності допускається тільки у разі надання певних пільг та за умови, що “об’єднанню надаватиметься можливість на власний розсуд вирішувати, дотримуватись таких вимог до звітності чи відмовитись від їх дотримання, а отже – від відповідних особливих пільг”.
З огляду на викладене вище ми вимагаємо від парламенту негайно відхилити законопроекти №6674 та №6675 від 10 липня 2017 року, а від Президента України – виконати свою обіцянку щодо скасування змін до антикорупційного законодавства від березня 2017 року.
Довідково: платформа “Правозахисний порядок денний” – неформальна коаліція правозахисних організацій, що працюють у сфері моніторингу, аналізу та розробки законодавства відповідно до основних засад прав людини та основоположних свобод. Учасниками Платформи виступають Українська Гельсінська спілка з прав людини, Харківська правозахисна група, Центр громадянських свобод, Amnesty International в Україні, Центр інформації про права людини, Центр досліджень правоохоронної діяльності, Проект “Без кордонів” ГО Центр “Соціальна Дія”, Євромайдан SOS. Координацію роботи платформи здійcнює Центр громадянських свобод. Контакти для зв’язку: [email protected]
Заява відкрита до підписання. Зголошення просимо надсилати на[email protected]
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
4 липня 2024 року відбулось засідання Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та...
05 July 2024
Через 4,5 роки після нападу Слов’янський міський районний суд оголосив вирок вбивцям активіста та волонтера...
02 July 2024
Представники українського громадянського суспільства констатують небезпечну тенденцію щодо переслідування органами правопорядку антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів...
12 April 2024
В Парламенті зареєстровані два взаємопов’язані законопроєкти: «Про спеціальні місії» (реєстр. 11103 від 20.03.2024) (далі —...
26 March 2024