«Крок, який Україна мала б зробити давно» – Павліченко про ратифікацію Римського статуту
Президент України Володимир Зеленський вніс до парламенту законопроєкт № 11484 про ратифікацію Римського статуту Міжнародного...
16 August 2024
Наша Україна розпочала використовувати метод агітації Януковича та Кучми, за який їх тоді ж гостро критикувала.
У Києві, принаймні по вулиці Братіславська, від імені Нашої України мешканцям прийшли іменні вітання зі святом 8 Березня.
У принципі нічого поганого, але виникає питання: а звідки Наша Україна отримала данні про прізвище, ім’я, по-батькові та адресу мешканців Києва і чи має вона право використовувати ці персональні дані у власних цілях агітації?
Кожному громадянину Конституцією гарантується захист приватного життя, що включає в себе захист персональних даних. До персональних даних відноситься й місце проживання конкретної особи.
Реєструючись у відділі реєстрації громадян МВС, громадянин не передає свої данні до цього органу з метою будь-якого використання. Реєстрація фактично є обмеженням права на свободу пересування з метою забезпечення громадського порядку. Використання цих даних без згоди особи, що їх надала, у інших цілях заборонено. Це підтверджується й особливим режимом охорони конфіденційної інформації про громадян в органах влади, зокрема, МВС.
Блок Наша Україна міг отримати ці дані двома шляхами: через відділи реєстрації громадян МВС або у списках виборців у відповідних виборчих комісіях.
Якщо це було зроблено першим шляхом, то має місце:
– розголошення конфіденційної інформації посадовою особою органу реєстрації громадян МВС, що тягне за собою кримінальну відповідальність;
– право громадян на отримання відшкодування шкоди, в тому числі моральної, від МВС за незаконне втручання в приватне життя;
– використання адмінресурсу з метою отримання цих даних (відомо, що на місцевих виборах від Нашої України балотується генерал міліції Ярема).
Якщо ж це було зроблено у другий спосіб, то він також незаконний. Бо виборчі комісії та їхні посадові особи отримали списки виборців із відповідними персональними даними з метою проведення голосування, а не проведення агітації певною політичною силою. Отже, у зв’язку з використанням цих даних з іншою, ніж передбачено законом, метою, має місце також незаконне розголошення членами виборчих комісій конфіденційної інформації про громадян.
До речі, фактично, уся конфіденційна інформація про громадян у виборчих комісіях навіть не знаходить під належним захистом – про це просто забули, коли писали закон. Приватність сьогодні не в моді, тому будь-яка фірма чи ще хтось може перекупити собі список виборців з метою проведення цільової рекламної кампанії. А це є відвертим грубим втручанням у право на приватне життя громадян, яке захищається Конституцією та Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод.
На завершення, дана форма агітації є очевидним порушенням рівності можливостей у проведенні передвиборної агітації, оскільки данні для її проведення отримані незаконним шляхом і інші кандидати у депутати не можуть скористатися цим способом.
Тепер справа за учасниками виборчого процесу, котрі, як на мою думку, можуть успішно оскаржити дії Нашої України до виборчої комісії через порушення рівності у проведенні передвиборної агітації.
А громадяни можуть звернутися до міліції із заявою про порушення своїх прав, розголошення посадовою особою конфіденційної інформації про себе та проведення відповідного розслідування. Паралельно кожен громадянин може вимагати відшкодувати шкоду, у тому числі моральну, від Нашої України за незаконне втручання у приватне життя. В останньому випадку УГСПЛ навіть би надало адвоката для цієї цікавої справи.
Володимир Яворський,
УГСПЛ
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Президент України Володимир Зеленський вніс до парламенту законопроєкт № 11484 про ратифікацію Римського статуту Міжнародного...
16 August 2024
Ще влітку минулого року житель Одещини звернувся до територіального центру комплектування та соціальної підтримки із...
07 August 2024
Правозахисні організації закликають дотримуватися норм міжнародного права у питаннях пошуку інструментів для звільнення цивільних громадян,...
31 July 2024
22 червня 2024 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України...
29 July 2024