Публікація

Правозахисники тішаться результатам правозахисного конкурсу і заздрять його учасникам

19 січня в Офісі Омбудсмана у Києві відзначили переможців Всеукраїнського конкурсу учнівських есе “Права людини крізь призму сучасності” та конкурсу навчально-методичних розробок з прав людини

Конкурс тривав з березеня по грудень 2017 року. Він був організуваний Українською Гельсінською спілкою з прав людини за підтримки Уповноваженого Верховної Ради з прав людини в межах Всеукраїнської освітньої програми “Розуміємо права людини”.

Цьогоріч учні 9 – 11 класів з різних куточків України надіслали 689 робіт. Окрім цього, організатори конкурсу отримали 112 методичних розробок. Вони зізнаються, що не просто було обрати призерів.

Олександра Козорог, голова оргкомітету вказує на збільшення учасників конкурсу у порівнянні з минулими роками. 

Сергій Буров та Олександра Козорог
Сергій Буров та Олександра Козорог

«Дуже велика кількість робіт прийшла із сіл. А це означає, що тема прав людини до них дійшла і вони думають та говорять про це. Збільшилась кількість робіт із Донеччини та Луганщини», — коментує вона.

За словами Сергія Бурова, координатора Всеукраїнської освітньої програми “Розуміємо права людини”, цей конкурс — не лише просвітницька робота, а й моніторинг.

«Читаючи роботи, ми спостерігаємо, на скільки змінюються погляди у школі, на скільки ми поступово виростаємо у розумінні, що таке права людини», — коментує правозахисник.

До оцінювання учнівських робіт долучилась й Amnesty International в Україні. Координатор освітніх програм цієї організації Володимир Селіваненко тішиться, що учасникам конкурсу не потрібні закони чи спеціальні навчальні програми, аби сформувати внутрішній запит на права людини. У них вже є така зацікавленість, каже він. 

Володимир Селіваненко
Володимир Селіваненко

Володимир Селіваненко зізнався, що заздрить учасникам конкурсу. 

«Якби я у вашому віці почав робити те, що зараз робите ви, то я б мав би багато здобутків. Ви вже у вашому віці робите те, що роблять мої колеги-правозахисники тут», — звернувся до учнів представник Amnesty International в Україні. Він закликає учасників конкурсу не зупинятись на досягнутому.

Результати конкурсів

Представник жюрі Олексій Біда зізнається, що його зачіпали ті роботи, у яких учні відчули, що таке права людини.

«Важливо не лише знати Декларацію про права людини, закони, а й відчувати права людини та обурюватись, коли їх порушують», — коментує він.

«Зараз молоде покоління не лише знає права людини, а й відчуває їх. Для мене це показник того, що я недаремно живу у цій країні, що країна розвивається», — додав правозахисник.

Сергій Буров тішиться, що у методичних розробках часто вчителі пишуть про норми міжнародного гуманітарного права. Цього не було три роки потому.

Він вважає, що вчителі-практики мають писати свої методичні матеріали через подібні конкурси. При цьому правозахисник згадав американського психолога Еліота Аронсона.

«Коли у США ухвалили закони, які забороняли расову сегрегацію, то, наприклад, діти з різним кольором шкіри все одно не хотіли сідати поряд і співрпацювати. Тоді міністерство освіти США оголосило конкурс методичних розробок. Еліот Аронсон був одним із його переможцем. Він придумав метод „Jigsaw“ (ажурна пилка — ред.), коли учні постійно „змішуються“, граючи різні ролі, виконуючи серйозні завдання та досягаючи результатів», — розповідає Сергій Буров.

Учням та вчителям провели екскурсію Офісом Уповноваженої Верховної Ради з прав людини з тим, щоб гості уявляли, чим займається український Омбудсман.

З іншими уривками учнівських есе можна також ознайомитись у матеріалі “Вибір за нами”: Що думають українські учні про права людини”

Матеріал Центру інформації про права людини. Фото Миколи Мирного

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: