Майже 250 тисяч українських дітей визнані постраждалими від війни
Оновлено. За оцінками Міністра соціальної політики Оксани Жолнович 7,5 мільйонів українських дітей так чи інакше...
12 July 2024
03.10.2016
Правосуддя перехідного періоду, яке так потребує Україна сьогодні, передбачає в якості окремого напрямку здійснення інституційних реформ, що унеможливили б повторення трагедій збройного конфлікту. Мабуть, однією з найбільш масштабних реформ можна назвати реформу сектору цивільної безпеки, яка охоплює практично усі правоохоронні органи та військові структури. Нагадаємо, що для її здійснення у 2015 році розпочала роботу Консультативна місія Європейського Союзу з реформування сектору цивільної безпеки України (EU Advisory Mission for Civilian Security Sector Reform Ukraine (EUAM Ukraine), яка відразу наголосила – реформування безпекового сектору не є синонімом реформування у сфері оборони. Згідно європейського підходу, сектор цивільної безпеки передбачає узгоджену у правовому полі роботу цивільних органів безпеки, правоохоронних органів, судової системи та оборонних структур. У березні 2016 року Указом Президента була затверджена Концепція розвитку сектору безпеки і оборони України, яка має відповідати євроінтеграційній політиці держави.
Що ж має очікувати громадськість від запропонованого державою розвитку сектору безпеки і оборони? Чи співвідноситься зазначена Концепція з реформою цивільного сектору безпеки?
Як можна побачити з тексту, Концепція передбачає створити умови для широкого залучення недержавних організацій, проте найбільш перспективними напрямами їх діяльності вбачає чомусь лише два – надання послуг в інтересах виконання миротворчих завдань Збройними Силами та функціонування мережі недержавних дослідних інституцій, що фахово опікуються проблемами безпеки та оборони.
Це обмеження виглядає досить дивним з погляду на декларацію удосконалення системи демократичного цивільного контролю, яка міститься в розділах, що стосуються засад та основних завдань розвитку сектору безпеки і оборони.
В Концепції міститься також окремий розділ «Роль та місце суспільства в розвитку сектору безпеки і оборони», який серед пріоритетів зазначає:
Спектр заходів, який зобов’язується виконати держава для ефективної взаємодії із громадянським суспільством, видається досить широким лише на перший погляд. Так, серед заходів ми можемо знайти традиційні консультації із громадськістю, громадські слухання та експертизи, розширення інформаційної взаємодії, створення умов для залучення громадських організацій до військово-патріотичного виховання молоді тощо. Тобто те, що громадськість реалізує й так досить давно без необхідності спеціально закріплювати ці форми у Концепції.
Інший блок заходів містить досить специфічні, проте не найбільш ефективні форми участі громадськості в реформі цивільного сектору безпеки:
Як бачимо, Концепція, створена національними військовими експертами, має чітко визначений мілітарний акцент і є досить далекою від засад європейської політики у сфері реформування сектору цивільного безпеки. Для експертів неурядового сектору це означає як можливість реалізувати реформаторський потенціал в рамках затвердженої Концепції, так й необхідність розробки нового документу, в якому безпека цивільного населення стане провідним елементом у взаємодії силових структур держави.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Оновлено. За оцінками Міністра соціальної політики Оксани Жолнович 7,5 мільйонів українських дітей так чи інакше...
12 July 2024
4 липня 2024 року відбулось засідання Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та...
05 July 2024
На початку повномасштабного вторгнення чиновники столичної Служби у справах дітей та сім’ї, а також Центру...
04 July 2024
З 2014 року Росія як держава-окупант проводить системну політику, спрямовану на зміну демографічного складу населення...
28 June 2024