Публікація

Справа генерала Назарова. Захисники постраждалих та родичі загиблих закликають офіцерів не втручатись до судового процесу

У п’ятницю, 10 лютого, в інформаційному агентстві «Інтерфакс» відбулась прес-конференція «Трагедія в Луганському аеропорту 14 червня 2014 р.: МО і Генштаб чинять тиск на суд „листами офіцерів“ на підтримку генерала Назарова, написаними під копірку».

Організатори прес-конференції зібрались для того, щоб розповісти як, за їх словам, Міністерство оборони намагається чинити тиск на судову справу генерала Назарова. Генерала-майора Віктора Назарова звинувачують у службовій недбалості при організації оборони Луганського аеропорту, що призвела до загибелі сорока десантників і дев’яти членів екіпажу літака Іл-76 25-ї військово-транспортної авіаційної бригади Повітряних Сил Збройних Сил України 14 червня 2014 року. 26 січня відбулося останнє засідання суду, на якому відбулись дебати, у підсумку яких суддя направилась до дорадчої кімнати для прийняття рішення.

За словами захисника потерпілих у справі, Віталія Погосяна, це перша справа, коли до кримінальної відповідальності притягують посадову особу такого рівня. Він наголосив, що ніхто не має законного права офіційно коментувати або звинувачувати когось, оскільки наразі приймається рішення суду, а надалі інша сторона, не згодна з рішенням, зможе подати апеляцію.

DSC_8948

Вадим Хомаха, керівник проектів Digests & Analytics Ukraine, зазначає, що зараз, коли ніхто вже не може нічого коментувати, нікого звинувачувати або “відбілювати” обвинуваченого, “ми бачимо, що по всій країні, майже до кожної частини прийшла рознарядка, щоб писати листи офіцерів на підтримку генерала Назарова”.

DSC_8921

Адвокат Віталій Погосян зауважив, що особи, які наголошують на тому, що генерал-майора Назарова не можна судити та намагаються надати оцінку тому, що відбулось у суді, не знайомі з матеріалами кримінального провадження, не брали в ньому участі та не були присутні на всіх судових засіданнях. Він підкреслив, що був присутній на усіх судових засіданнях, включаючи судове засідання, де були розглянуті матеріали, які містять державну таємницю.

Адвокат посилався на два листи — від оперативних командувань «Схід» та «Захід» відповідно. Він навів інформацію листа командування «Схід», згідно якої причиною аварії стало те, що «загиблий борт не побачив злітно-посадкову смугу через відмову генератора, що живив її освітлення». Автори листа, як вказує адвокат, посилаються на матеріали слідства. але як він підкреслює — такої інформації не було в суді.

Натомість, Віталій Погосян зазначив, що у листі командування «Захід» йдеться про те, що не було висунуто звинувачень на адресу терористів. У цьому випадку він послався на заяву генерала-майора Ярусевича, який зазначив, що терористам висунуте обвинувачення згідно статті 258. Адвокат наголосив, що захищає потерпілих у справі генерал-майора Назарова та потерпілих у справі щодо Плотницького та інших винних за безпосереднє збиття літака.

DSC_8945

Віталій Погосян додав, що постраждалі подали скарги до Європейського суду з прав людини, для того, щоб зафіксувати факт вбивства, загибелі військовослужбовців.

«Хто винуватий — будуть визначати національні суди, а з кого буде стягнута компенсація — це буде визначати вже Європейський суд з прав людини».

Юристка Центру стратегічних справ УГСПЛ Аліна Павлюк розповіла, що у грудні 2015 року була підготовлена спільна скарга усіх родичів загиблих екіпажу ІЛ-76 до ЄСПЛ. Весною 2016 юристи отримали лист, у якому повідомлялося, що скарга зареєстрована та їй було присвоєно номер, але суд обмежив доступ до матеріалів скарги.

Юристка наголосила, що навіть в умовах бойових дій продовжує діяти стаття 2 Європейської конвенції, яка захищає право на життя всіх громадян держави. Скарга базується на зверненні як до держави Україна, так і до Російської Федерації за фактом збиття ІЛ-76 на території Луганського аеропорту. Аліна Павлюк наголосила, що Україна в цьому випадку відповідає за дії свого військового командування. Крім того ЄСПЛ розглядає принцип особистої відповідальності командирів не тільки за дії інших осіб під час виконання військової операції, але й щодо контролю конкретної ситуації.

DSC_8968

Також виступили родичі загиблих військових. Іляна Гайдук, сестра десантника загиблого десантника ІЛ-76 Іллі Гайдука підкреслила надважливість цієї справи в державі, оскільки “генерали мають відповідати за свої рішення”. Вона також звернулась до офіцерів, котрі зараз пишуть листи на підтримку генерал-майора.  За її словами, вони втручаються до справи, не розбираючись у її матеріалах.

DSC_8976

Марія Козолій, сестра загиблого старшого бортового техніка Олександра Козолія, представила колективний лист родичів загиблих українських військових. У ньому так само підкреслюється некомпетентність у матеріалах справи офіцерів, що висловлюються на підтримку генерал-майора Назарова, оприлюднюючи власні висновки. Рідні загиблих підкреслюють, що їх ображають напади військовослужбовців, які не є фаховими експертами з авіації, але роблять висновки, що екіпаж літака сам винен у власній загибелі.

DSC_9004

Олександр Мацюк, механік літака  ІЛ-76 683, який першим здійснив посадку у Луганському аеропорту, зауважив, що особливості заходу літака на посадку та виконання завдання були достатньо висвітлені в суді, тому на цей рахунок не може бути жодних спекуляцій. Він наголосив, що згідно висновків експертів, жодної вини на екіпажі немає. DSC_9026

DSC_9035

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: