Публікація

Проблемні питання звернення до органів МВС України

Анотація до видання

Забезпечення охорони прав і свобод людини й громадянина, відпрацювання та втілення в життя відповідних правових норм і механізмів – один з найважливіших пріоритетних напрямків діяльності держави.

 

Одне з важливих прав людини і громадянина – це право на звернення до державних органів, їх посадових осіб, за сприянням у захисті прав та законних інтересів особи.

Базовий характер щодо реалізації прав на звернення має низка положень Загальної декларації прав людини. Відповідно до ст.8 кожна людина має право на ефективне відновлення в правах у випадку порушення її основних прав, наданих їй Конституцією або законом.

 

Ст.25 Європейської конвенції про права людини також присвячена реалізації права на звернення, згідно з якою держава, визнаючи право на подачу індивідуальної скарги, зобов’язується не перешкоджати ефективному здійсненню цього права.

 

Орієнтири в діяльності держави та посадових осіб щодо взаємодії й взаємин із громадянами визначені положеннями ст.3 Конституції України, відповідно до якої людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визначаються найвищою соціальною цінністю.

 

Загальний стан дотримання прав людини в Україні значною мірою визначається станом дотримання прав людини в діяльності ОВС, а організація роботи зі зверненнями громадян в системі МВС – один з найважливіших механізмів забезпечення цих прав.

 

З часів Радянського Союзу працівники міліції «виховувались»  на принципах  досягнення стовідсоткового розкриття злочинів за рахунок фальсифікувань показників оперативно-службової діяльності, застосування до громадян катувань, заходів фізичного, психологічного тиску, з метою отримання зізнань у скоєні злочинів, до яких вони не причетні, інших кримінально-караних дій, за які правоохоронці, як правило, залишались поза увагою правового поля.

 

Вседозволеність, перевищення влади, службових повноважень, зневажливе відношення до бід громадян, ігнорування їх конституційних прав та свобод складають значну питому вагу скарг громадян, спрямованих в усі роки  до УМВС, ГУМВС, УМВСТ та безпосередньо до МВС України.

 

Саме розгляду питань практичної реалізації громадянами права на звернення до системі органів МВС, організації реагування органів внутрішніх справ на заяви та повідомлення громадян, проблемні питання розслідування фактів неналежного поводження з боку працівників міліції та злочинів, скоєних на ґрунті ненависті посвячено видання «Забезпечення захисту прав і свобод людини шляхом реалізації громадянами права на звернення до органів МВС України: сучасний стан та шляхи покращення якості».

У виданні розглядаються питання практичної реалізації громадянами права на звернення до системі органів МВС, організація реагування органів внутрішніх справ на заяви та повідомлення громадян, проблемні питання розслідування фактів неналежного поводження з боку працівників міліції та злочинів, скоєних на ґрунті ненависті.

Надаються рекомендації щодо можливих шляхів покращення стану справ у даний сфері з метою більш якісного забезпечення захисту прав людини в діяльності МВС України.

Видання підготовлено на підставі звіту Одеської правозахисної групи «Верітас»

 

 щодо реализації проекту «Покращення якості реагування з боку працівників міліції на звернення громадян та повідомлення про злочини», який здійснювався за фінансової підтримки програми «Верховенство права» Міжнародного Фонду «Відродження».

 

Буде корисним усім, хто цікавиться питаннями забезпечення дотримання прав людини в діяльності української міліції.

 

Видання в форматі PDF можна знайти тут: “Забезпечення захисту прав i свобод людини шляхом реалiзацij громадянами права на звернення до органiв МВС України сучасний стан та шляхи покращення якості”.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: