Помилки в трудовій книжці при оформленні пенсії: як їх виправити?
При оформленні пенсії люди зіштовхуються з досить частими відмовами, які пов’язані з помилками при оформленні...
19 May 2023
19.11.2014
Доброго вечора! Моя мама пенсіонер, яка проживає у сільській місцевості та працювала у сільській медичній установі понад 30 років. Після виходу на пенсію, вона була прописана у місті. Чи користується мама пільгами передбаченими ст. 77 ЗУ від 19 листопада 1992 року №2801-XII, якщо на момент звернення в районне управління соціального захисту населення вона знову ж проживає та приписана у цій же сільській місцевості, де раніше жила та працювала. Довідку з медичної установи про те, що мама дійсно працювала надано до управління соцзахисту. Даною пільгою не користувалась. Щиро дякую
Відповідь
Відповідно до п.”ї” ч.1 ст.77 ЗУ від 19 листопада 1992 року №2801-XII безплатне користування житлом з освітленням і опаленням в межах норм, встановлених законодавством, тим, хто проживає і працює у сільській місцевості і селищах міського типу, а також пенсіонерам, які раніше працювали медичними та фармацевтичними працівниками і проживають у цих населених пунктах, надання пільг
щодо сплати земельного податку, кредитування, обзаведення господарством і будівництва приватного житла, придбання автомототранспорту.
Процедуру отримання даних пільг визначає Порядок, який затверджений спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства культури і туризму України від 13.09.2006 № 341/651/619/769, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2006 р. за № 1193/13067.
Згідно Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.03р. № 117, управління праці та соціального захисту населення ведуть персоніфікований облік осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою.
Для включення до Реєстру інформації пільговику необхідно:
-пред’явити паспорт;
-надати інформацію про характеристику житла та послуги, щодо отримання яких він має пільги та реально ними користується;
-подати довідку про склад сім’ї, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів, копії документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім’ї на пільги (з пред’явленням оригіналів цих документів).
Одночасно пільговику варто знати наступне:
-у разі коли пільговик з поважних причин (хвороба, інвалідність тощо) самостійно не може звернутися до уповноваженого органу, цей орган вживає заходів до включення інформації про нього до Реєстру;
-уповноважені органи з дотриманням вимог статті 23 Закону України “Про інформацію” мають право проводити перевірку достовірності поданих документів;
-пільговик має право знайомитися з даними, що містяться в Реєстрі, та у разі незгоди з ними звернутися письмово до уповноваженого органу про їх виправлення;
-у разі зміни місця проживання в межах адміністративно-територіальної одиниці, яку обслуговує уповноважений орган, пільговик або його законний представник повинен повідомити його про це письмово;
-у разі зміни зареєстрованого місця проживання поза межами адміністративно-територіальної одиниці пільговик знімається з обліку в уповноваженому органі за попереднім зареєстрованим місцем проживання та стає на облік за новим зареєстрованим місцем проживання;
-уповноважені органи за попереднім зареєстрованим місцем проживання пільговика закривають його персональну облікову картку та видають пільговику довідку про зняття з обліку, а за новим зареєстрованим місцем проживання відкривають нову облікову картку з дати реєстрації пільговика;
-у разі коли у складі сім’ї пільговика відбулися зміни, що потребують коригування включеної до Реєстру інформації, він повідомляє про це уповноважений орган.
Порядком визначено, що право пенсіонерів на гарантії підтверджується довідкою, виданою відділом освіти, відділом охорони здоров’я, відділом культури (культури і туризму) райдержадміністрації або адміністрацією установи (закладу), у якому вони працювали, сільською або селищною радою (у разі ліквідації закладу тощо) за постійним місцем проживання пенсіонера на підставі записів у трудовій книжці.
Гарантії не поширюються на членів сімей осіб, визначених вказаним Порядком
Проте, нажаль, пенсіонер, який проживав у сільській місцевості або селищі міського типу і користувався гарантіями, у разі переїзду до міста на постійне чи тимчасове місце проживання втрачає право на гарантії. Тому, якщо документально засвідчено переїзд до міста (зміна місця реєстрації у паспорті), то Ваша мама не має право на отримання даних пільг.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
При оформленні пенсії люди зіштовхуються з досить частими відмовами, які пов’язані з помилками при оформленні...
19 May 2023
На початку квітня Міністерство цифрової трансформації повідомило, що Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до ряду...
14 April 2023
Доброго дня Скажіть будь ласка, чи має право бібліотекар зі стажем роботи38 років право на...
23 March 2017
Працівники громадської приймальні Гельсінської спілки у Сумах розповідають про власний досвід отримання письмових відповідей від...
15 August 2016