Питання юристу від Бондаренко Наталія
21.06.2016
Доброго Дня!Я мати одиначка, подвала документи до органу соціального захисту населення задля призначення допомоги за новою системою нарахування, всі документи були принесені вчасно,окрім довідки з місця роботи(затримувало підприємство при цьому я попереджала соціальних працівників,що довідку затримує підприємство) я донесла її,але допомогу мені не призначили із-за довідки.Що мені робити у такому випадку?
Відповідь юриста:
Відповідно до ст. 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Хто має право на отримання такої допомоги:
Відповідно до ст.18-1 ЗУ “Про державну допомогу сім’ям з дітьми”: Право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.
Право на допомогу на дітей одиноким матерям (батькам) має мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника або соціальну пенсію.
Якщо одинока мати, одинокий усиновлювач, мати (батько) у разі смерті одного з батьків зареєстрували шлюб, то за ними зберігається право на отримання допомоги на дітей, які народилися чи були усиновлені до шлюбу. Якщо такі діти не були усиновлені чоловіком (дружиною).
Жінка, яка має дітей від особи, з якою вона не перебувала і не перебуває у зареєстрованому шлюбі, але з якою вона веде спільне господарство, разом проживає і виховує дітей, права на одержання допомоги, встановленої на дітей одиноким матерям, не має. При реєстрації цією жінкою шлюбу з особою, від якої вона має дітей, допомога на дітей, народжених від цієї особи не призначається.
Відповідно до ст. 18-2 ЗУ “Про державну допомогу сім’ям з дітьми”: Допомога на дітей одиноким матерям призначається за наявності витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану, або довідки про народження, виданої виконавчим органом сільської,селищної, міської (крім міст обласного значення) ради, із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України ( 2947-14 ), або документа про народження, виданого компетентним органом іноземної держави, в якому відсутні відомості про батька, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку.
Допомога на дітей одиноким матерям призначається не залежно від одержання на дітей інших видів допомоги, передбачених законом.
Відповідно до ст. 6 ЗУ “Про державну допомогу сім’ям з дітьми”: Документи, необхідні для призначення державної допомоги сім’ям з дітьми, подаються особою, яка претендує на призначення допомоги, самостійно. За наявності письмової заяви особи, яка претендує на призначення допомоги, але за станом здоров’я або з інших поважних причин не може самостійно зібрати необхідні документи, збір зазначених документів покладається на органи, що призначають допомогу.
Документи, необхідні для призначення державної допомоги сім’ям з дітьми, розглядаються органом, що призначає та здійснює виплату державної допомоги, протягом 10 днів з дня звернення.
Про призначення державної допомоги чи про відмову в її наданні із зазначенням причини відмови та порядку оскарження цього рішення орган, що призначає і здійснює виплату державної допомоги сім’ям з дітьми, видає чи надсилає заявникові письмове повідомлення протягом 5 днів після прийняття відповідного рішення.
Які дії можна вчинити в даному випадку?
Звернутись особисто або через відділення поштового зв’язку до управління праці та соціального захисту населення або територіального органу Пенсійного фонду України із письмовою заявою для отримання відомостей щодо причин відмови у виплаті такої допомоги. При поданні заяви особисто, рекомендовано мати при собі копію підписаної заяви та вимагати проставлення штампу із вхідним номером листа.
Таку ж заяву направити до Міністерства соціальної політики за адресою: м.Київ, вул. Еспланадна, 8/10, 01601.
При необхідності, після отримання відмови у нарахуванні виплат — слід звернутись до суду з відповідною позовною заявою.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.