«Крок, який Україна мала б зробити давно» – Павліченко про ратифікацію Римського статуту
Президент України Володимир Зеленський вніс до парламенту законопроєкт № 11484 про ратифікацію Римського статуту Міжнародного...
16 August 2024
27.03.2020
5 березня 2020 року, в місті Київ відбулася перша Конференція громадських організацій під назвою «Дискримінація вразливих груп населення в Україні: державна політика і громадська думка». Вона мала бути першою з серії громадських обговорень щодо дискримінації вразливих груп населення в Україні. Друга Конференція мала відбутися 6 квітня 2020 року і є на сьогодні перенесеною у зв’язку з загальнонаціональним карантином. Конференція 5 березня 2020 року була проведена Українською Гельсінською спілкою з прав людини (УГСПЛ) разом із Норвезькою радою у справах біженців, Центром «Соціальна дія», БО «Легалайф-Україна», МФ «Відродження».
Метою серії Конференцій було сформувати план з 5 простих кроків влади і суспільства, які де-факто будуть виконані у 2020-2021 роках для зниження рівня дискримінації вразливих груп населення в Україні.
На першій Конференції 5 березня 2020 були наступні Панелі для обговорення:
Панель 1. Дотримання принципу недискримінації в контексті збройного конфлікту;
Панель 2. Проблеми законодавчого регулювання та механізми захисту у сфері запобігання та протидії дискримінації;
Панель 3. Проблеми практики у реалізації прав та користуванні послугами.
Повна програма Конференції знаходиться за посиланням
До вашої уваги пропонуємо враження та рекомендації організаторів та учасників громадських обговорень.
Олена Семьоркіна, спеціалістка з питань нормотворення УГСПЛ, модераторка Конференції
Ставлення суспільства до вразливих груп є індикатором поваги до прав людини в цілому. Ця теза була основою дискусії учасників в ході першої Конференції громадських організацій під назвою «Дискримінація вразливих груп населення в Україні: державна політика і громадська думка».
Організатори Конференції ставили перед собою декілька завдань:
По-перше, привернути увагу органів державної влади на системну дискримінацію окремих груп та на додаткові ризики, що спричинили дискримінацію людей в України. Цьому питанню була присвячена Панель 2. «Дотримання принципу недискримінації в контексті збройного конфлікту».
По-друге, консолідувати активності неурядових організацій та активістів у сфері прав людини.
По-третє, продовжувати і стимулювати подальшу публічну дискусію на непопулярні теми. Наприклад, дискримінація секс-працівників та нагальна потреба припинити втручання держави в добровільні інтимні стосунки повнолітніх громадян. Про вплив різних законодавчих підходів на дискримінацію секс–працівників та прийнятні моделі врегулювання питання секс–праці в Україні як способу забезпечення недискримінації секс-працівників державою ми дискутували під час Панелі 1. «Проблеми законодавчого регулювання та механізми захисту у сфері запобігання та протидії дискримінації».
Такі конференції та інші форми публічних заходів задля громадського обговорення повинні стати майданчиками професійної відвертої дискусії неурядових організацій, правозахисників і активістів та органів державної влади. Результати таких дискусій, у свою чергу, мають бути відображені у діях/рішеннях держави. Адже саме держава має позитивні (забезпечення і захист) та негативні (повага і невтручання) зобов’язання у сфері прав людини.
Олексій Плотніков, ГО “Десяте квітня”
Тема: Дискримінація громадян України з тимчасово окупованих територій: доступ до пенсій, проблеми документування, доступ до належного житла, свобода пересування.
Рекомендації від ГО «Десяте квітня»:
Наталія Ісаєва, директорка БО «Легалайф-Україна»
Тема: Як різні законодавчі підходи впливають на дискримінацію секс–працівників?
Рекомендації від БО «Легалайф-Україна» щодо нового Закону про регулювання секс-праці:
На думку спільноти секс-працівників він повинен містити наступні положення:
1. Секс-праця – тільки для повнолітніх;
2. Займатися секс-працею може дієздатна особа;
3. Займатися секс-працею можна самостійно, а можна спільно з іншими секс-працівниками;
4. Діяльність секс-працівників може організовувати менеджер, діяльність якого має ліцензуватися; у секс-працівників не повинно бути залежності від менеджера, він – технічний персонал для організації простору і безпеки;
5. Секс-працівник може реєструватися як фізична особа-підприємець, щоб сплачувати податки та мати відповідні соціальні гарантії, на рівні з іншими підприємцями.
Також на нашу думку Держава може регулювати:
1. Місця, де можуть надаватися секс-послуги;
2. Менеджмент, який укладає угоди з секс-працівниками;
3. Роботу правоохоронних органів;
4. Роботу соціальних працівників;
5. Обмеження в рекламі секс-послуг.
Головне: відмінити Законодавчий рудимент – адмінвідповідальність за секс-працю (Стаття 181-1 КУпАП).
Олена Глушко, ГО “Донбас СОС”
Тема: Поза правом, поза увагою: українські ув’язнені на тимчасово окупованих територіях.
Рекомендації від ГО “Донбас СОС”:
Стосовно українських ув’язнених, які залишилися на непідконтрольних територіях, рекомендації наступні:
Gepostet von Українська Гельсінська спілка з прав людини – УГСПЛ am Donnerstag, 5. März 2020
Володимир Селіваненко, Amnesty International в Україні
Тема: Актуальна освітня політика як засіб подолання дискримінації.
Рекомендації від Amnesty International в Україні:
Наталія Аляб’єва, адвокатка
Тема: Право на соціальний захист цивільних осіб, які отримали поранення внаслідок військового
конфлікту на Сході України
Якісне поліпшення ситуації осіб з інвалідністю внаслідок війни неможливо без проведення повної реформи системи соціальної допомоги в Україні, яка дозволила б забезпечити мінімальні життєві потреби всіх осіб з інвалідністю, незалежно від причини, по якій вона була отримана. Однак це амбітне завдання, з яким не в змозі впоратися всі уряди з моменту здобуття Україною незалежності 24 серпня 1991 р. У зв’язку з цим нижче представлені лише ті рекомендації, які вимагають невеликих системних змін в законодавстві, а також практики діяльності державних органів на регіональному та місцевому рівнях.
Верховній Раді України рекомендовано внесення змін до ст. 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з метою усунення дискримінаційних положень, виключаючи з дії закону осіб, які отримали поранення після 1 грудня 2014 року на непідконтрольної території, а також осіб, які отримали поранення в період з 1 грудня 2014 року до 5 травня 2015 року.
Кабінету Міністрів України рекомендується:
Обласним та місцевим органам державної влади та органам самоврядування рекомендується:
Правоохоронним органам обласного та районного рівнів рекомендується:
Конференцію «Дискримінація вразливих груп населення в Україні: державна політика і громадська думка» проведено Українською Гельсінською спілкою з прав людини за фінансової підтримки Charles Stewart Mott Foundation спільно із Центром «Соціальна дія», БО «Легалайф-Україна» та МФ «Відродження», а також за сприяння Норвезької ради у справах біженців (NRC) в рамках здійснення гуманітарної діяльності за фінансової підтримки Європейського Союзу. Викладена інформація жодною мірою не відображає офіційну точку зору Європейського Союзу та Норвезької ради у справах біженців. Європейська Комісія не несе відповідальності за будь-яке використання цього матеріалу.
Також УГСПЛ надає інформаційну та організаційну підтримку адвокаційним діям з захисту прав людини секс-працівників в Україні в рамках проекту «Розвиток правової мережі для захисту прав людей, які живуть з ВІЛ/СНІД, представників ключових спільнот ЛЖВ та осіб, хворих на туберкульоз» за фінансової підтримки Благодійної організації «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД» в рамках реалізації проекту «Зменшення тягаря туберкульозу та ВІЛ-інфекції через створення загального доступу до своєчасної та якісної діагностики та лікування туберкульозу і його резистентних форм, розширення доказової профілактики, діагностики та лікування ВІЛ-інфекції, та створення стійких та життєздатних систем охорони здоров’я», що реалізується за фінансової підтримки Глобального фонду для боротьби з СНІДом, туберкульозом та малярією.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Президент України Володимир Зеленський вніс до парламенту законопроєкт № 11484 про ратифікацію Римського статуту Міжнародного...
16 August 2024
Родина Марії (ім’я змінене) з Маріуполя була на обліку у місцевих соцслужбах як така, що...
08 August 2024
Ще влітку минулого року житель Одещини звернувся до територіального центру комплектування та соціальної підтримки із...
07 August 2024
Після повномасштабної агресії Росії в Україні введено воєнний стан. А це означає, що до лав...
02 August 2024