Навчально-методичний посібник «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право». Третє видання
Оновлений навчально-методичний посібник «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право» вже у доступі для використання! Зміст посібника оновлено...
12 August 2024
«Літо з користю!» — таким був негласний девіз випускників Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини». Як завжди, на конкурс підтримки освітніх локальних заходів подалося чимало аплікантів. Третя хвиля зібрала понад двадцять заявок, три з яких отримали фінансування.
У рамках першого Освітнього Фесту прав людини, що відбувся нещодавно в Освітньому Домі прав людини в Чернігові, досвідчені громадські діячі, лідери та правозахисники з Києва, Чернігова, Одеси, Херсона і Львова ознайомились з ключовими новими викликами і тенденціями у сфері прав людини, інноваційними інструментами та засобами дій. 26-28 липня на фестивалі відбувся тренінг «Права людини для просунутих: підходи до правозахисного активізму». Тренери запропонували учасникам, — за допомогою коротких лекцій, симуляційних та рольових ігор та роботи в міні-групах, — опрацювати модель громадського та правозахисного активізму, що базується на заохоченні громади брати відповідальність на себе: сформувати діалог заради порозуміння та обміну досвідом, відшукати ефективні інструменти для роботи в нестабільному середовищі, що постраждало від воєнного конфлікту.
Два наступні локальні освітні заходи торкалися теми прав дитини та освітньо-виховного процесу. Так, у Львові ініціативна група «Патронус» зібрала 27, 28 липня на тренінгу «Школа — простір протидії насильству» представників різних напрямків — заступники директорів загальноосвітніх навчальних закладів м. Львова, учителі правознавства, соціальні педагоги, практичні психологи, працівники служби у справах дітей, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Впродовж двох днів, разом із тренерками Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» Ніною Хомою та Мар’яною Гевко, було розроблено плани щодо запровадження у школах механізмів запобігання та реагування на жорстоке поводження з дітьми. Усі присутні отримали алгоритм дій щодо захисту дитини від жорстокого поводження, інструментарій для роботи з учнями, учителями та батьками щодо протидії насильству в сімейному та шкільному середовищі. Учасники обмінялися ідеями щодо профілактики насилля проти дитини та налагодили контакти для подальшої співпраці. Як підсумок, частина учасників разом із школярами провели флешмоб «Стоп насильству!». За допомогою візуальних засобів учні показали своє бачення жорстокого поводження з дітьми та бажання протидіяти цьому.
Натомість в Івано-Франківську тренінг «Права дитини в школі», котрий організувала 29 та 30 липня ГО «Молода Просвіта» Прикарпаття, відвідали в основному педагоги та адміністрації шкіл області. У ході роботи вони обговорили права людини загалом у навчально-виховному процесі. Крім того, вдалося попрацювати з нормативною базою, яка визначає і регулює правила взаємодії між учнями, батьками, учителями та адміністрацією. Визначили, хто є носієм прав і хто є носієм обов’язків у реалізації цих прав. Навчилися запобігати і вирішувати конфлікти, не порушуючи при цьому гідність і права кожного залученого у цей конфлікт. Опрацювали шляхи співпраці для формування освітнього простору із забезпеченням прав людини, а також визначили участь батьків у навчальному процесі. Більшість присутніх підтвердили, що вперше познайомилися з нормативними документами, які регулюють освітній процес.
Паралельно з локальними освітніми заходами, найбільш активні випускники Програми також змогли пройти двотижневе стажування в успішних громадських організаціях України. Олег Ходаков і Ольга Солоненко з ГО «Вінницький Дебатний Клуб» провели спершу п’ять днів з 17 по 21 липня в ГО Моніторів НПМ «Україна без тортур» (м. Київ), а потім ще один тиждень, з 24 по 28 липня, в ГО «Точка опори» (м. Київ). Молодим людям вдалося поглибити знання і навички у розробці, реалізації та оцінці моніторингових проектів у сфері захисту прав людини. Детально ознайомитися з практикою національно-привентивного механізму, зокрема, через проведення моніторингових візитів в місця несвободи, аналізом нормативно-правової бази. Вони змогли також вивчити підходи до проведення моніторингів у сфері дискримінації, отримати інструменти, засоби їх проведення, шляхи візуалізації та поширення. Активісти мали нагоду більш детально ознайомитися з індексом корпоративної рівності.
Як показує досвід активних дій, освіта у сфері прав людини не перестає бути популярною. Активісти, ініціативні громадяни розуміють, що освіта є належним і ефективним інструментом захисту та просування прав людини.
Згадані у цій статті заходи здійснювалися Українською Гельсінською спілкою з прав людини у співпраці з локальними громадськими організаціями у рамках плану дій Всеукраїнської освітньої програми “Розуміємо права людини” при підтримці програмою Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Права людини в дії»
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Оновлений навчально-методичний посібник «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право» вже у доступі для використання! Зміст посібника оновлено...
12 August 2024
Євгенія Ус отримала поранення ніг 16 березня 2022 року, коли російські військові обстріляли її мікрорайон...
09 July 2024
Херсонець Олександр Д’яков відомий у місті своєю проукраїнською позицією: він виходив на місцевий Майдан під...
09 July 2024
Впродовж останніх 10 років збройні сили РФ скоювали міжнародні злочини на території Донецької, Луганської областей...
04 July 2024