Навчально-методичний посібник «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право». Третє видання
Оновлений навчально-методичний посібник «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право» вже у доступі для використання! Зміст посібника оновлено...
12 August 2024
Конференція представила проміжні результати дослідження реалізації освіти у сфері прав людини в системі загальної середньої освіти України. Зокрема, було презентовано український та міжнародний досвід організації навчально-виховного простору загальноосвітніх навчальних закладів на принципах прав людини (“Школа – територія прав людини”). Також вироблено рекомендації щодо формування комплексного підходу та впровадження якісного навчання правам людини у системі формальної освіти на основі принципів Всесвітньої програми освіти в галузі прав людини ООН та Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і прав людини.
Зі сторони держави у роботі конференції взяли участь представник офісу Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Аксана Філіпішина, директор Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Юрій Кононенко, керівник відділу верховенства права і прав людини Координатора проектів ОБСЄ в Україні Наталія Ступницька та завідувачка відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України Тетяна Ремех. Громадський сектор був представлений цілою низкою організацій, серед яких Українська Гельсінська спілка з прав людини, ГО «МАРТ», «Альменда», «Освітній дім прав людини в Чернігові», «Amnesty International Ukraine», Харківська правозахисна група, «Восток -SOS», «Батьки – SOS», експерти Гельсінського Фонду з Прав Людини, Центру глобальної освіти «Mondo»(Естонія) та проекту УГСПЛ «Права людини в школі». Також у конференції взяли участь представники навчальних закладів – учасники всеукраїнського проекту «Школа – територія прав людини», педагоги та журналісти.
Аксана Філіпішина, представник Уповноваженого з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності, представила процес та основні проблеми імплементації Національної стратегії у сфері прав людини щодо формальної освіти. Вона наголосила на необхідності співпраці МОН з Офісом Уповноваженого та недержавними правозахисними організаціями для системного впровадження змін в системі освіти.
Велика увага приділялась реалізації міжнародних зобов’язань щодо освіти в сфері прав людини. Своє бачення представили експерт Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» та проекту «Права людини в школі» Святослав Ратушняк та Наталія Беца, національний спеціаліст проектів у сфері верховенства права і прав людини Координатора проектів ОБСЄ в Україні.
Також на конференції були представлені результати досліджень проекту «Права людини в школі» щодо освітніх стандартів та навчальних програм. До цієї теми долучився Володимир Селіваненко, координатор освітніх програм «Amnesty International Ukraine». Він підкреслив необхідність провести антидискримінаційну експертизу програм і стандартів.
Важливою частиною заходу була дискусія щодо змісту підручників як інструменту, який впроваджує освіту з прав людини. Свої погляди з цього питання висловили експерт проекту «Права людини в школі» Лариса Середняк та завідувачка відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України Тетяна Ремех.
Жвавий інтерес учасників конференції викликало обговорення організації освітнього середовища відповідно до міжнародних стандартів і принципів прав людини. Під час цієї сесії були представлені проміжні результати моніторингу дотримання прав людини в освітніх закладах. У якості моделі впровадження змін в сфері прав людини у системі освіти був презентований Всеукраїнський освітній проект «Школа – територія прав людини». З ним учасників конференції ознайомили Сергій Буров та самі учасники проекту. Вони продемонстрували як проект впливає на навчально-виховний простір їхніх закладів та висловили рекомендації щодо подальших дій для впровадження системного підходу у реалізації освіти в сфері прав людини.
Не менш цікавим було представлення досвіду створення та збереження у школі атмосфери взаємоповаги та взаємопідтримки як складових освіти з прав людини. Своїм досвідом у цього напрямку поділився естонський колега, вчитель історії та правознавства Талліннскої ПАЕ гімназії Павел Алонов.
Третя сесія конференції була присвячена освіті педагогів у галузі освіти з прав людини. З викликами професійної готовності, які чекають на вчителів, що реалізують освіту з прав людини, учасників ознайомили експерт проекту «Права людини в школі», методист кабінету розвитку освіти ЛОІППО Ірина Костюк та Свiтлана Микитюк, кандидат педагогiчних наук, доцент кафедри суспiльно-правових дисциплiн i менеджменту освiти ХНПУ iм. Г. Сковороди. Були розглянуті питання підготовки та перепідготовки вчителів з освіти в сфері прав людини у педагогічних ВНЗ та інститутах післядипломної освіти.
Експерт Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини», член журі конкурсу навчально-методичних розробок вчителів Олександр Войтенко ознайомив учасників з проблемами, які виникають у вчителя при навчанні правам людини в сучасній українській школі. Типові проблеми були виявлені під час перевірки робіт вищезазначеного конкурсу.
Рішенням конференції було запропоновано створення єдиної платформи для співпраці міжнародних, державних та недержавних інституцій задля впровадження більш дієвих, ефективних і системних змін щодо освіти в сфері прав людини в Україні, а також реалізації Національної стратегії з прав людини.
Конференція була організована в рамках проекту «Права людини понад усе» за підтримки Міністерства міжнародних справ Канади, який впроваджується Українською Гельсінською спілкою з прав людини в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» за підтримки Уповноваженого ВРУ з прав людини .
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Оновлений навчально-методичний посібник «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право» вже у доступі для використання! Зміст посібника оновлено...
12 August 2024
Євгенія Ус отримала поранення ніг 16 березня 2022 року, коли російські військові обстріляли її мікрорайон...
09 July 2024
Херсонець Олександр Д’яков відомий у місті своєю проукраїнською позицією: він виходив на місцевий Майдан під...
09 July 2024
Впродовж останніх 10 років збройні сили РФ скоювали міжнародні злочини на території Донецької, Луганської областей...
04 July 2024